Dotacje dla młodych

Wsparcie pomostowe

1.      Przyznanie wsparcia pomostowego

Warunkiem otrzymania wsparcia pomostowego jest pozytywna ocena biznesplanu, a następnie złożenie Wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego (załącznik nr 10 do Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej).  

2.      Kwota wsparcia pomostowego

Wsparcie pomostowe udzielane jest w wysokości do 2600,00 zł miesięcznie na uczestnika projektu, w okresie do 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wypłacane jest, co do zasady w miesięcznych ratach.

Przykład liczenia miesiąca projektowego:

Jeżeli działalność gospodarcza, zgodnie z wpisem do CEIDG rozpoczęta zostanie w dniu 7 lipca 2022 roku, to kolejne miesiące rozliczeniowe będą następujące:

  • 1 miesiąc - 7 lipca – 6 sierpnia 2022 rok
  • 2 miesiąc - 7 sierpnia – 6 września 2022 rok
  • 3 miesiąc - 7 września – 6 października 2022 rok Itd…  

3.      Rozliczanie wsparcia pomostowego

W celu rozliczenia wsparcia pomostowego należy w terminie do 5 dni roboczych od zakończenia każdego miesiąca złożyć  Zestawienie poniesionych wydatków w ramach wsparcia pomostowego (zał. nr 11 do Regulaminu przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej).  

4.      Przeznaczenie wsparcia pomostowego

Finansowe wsparcie pomostowe może być przeznaczone na:

  • zapłatę danin publicznoprawnych (w tym obowiązkowe składki ZUS uczestnika projektu),
  • koszty administracyjne (w tym koszty czynszu lub wynajmu pomieszczeń w części bezpośrednio wykorzystywanej na prowadzoną działalność gospodarczą),
  • koszty eksploatacji pomieszczeń (w tym m.in. opłaty za energię elektryczną, cieplną, gazową i wodę na podstawie faktury wystawionej zgodnie ze stanem licznika, oraz koszty zakupu opału na potrzeby ogrzewania pomieszczeń przeznaczonych na działalność gospodarczą, z zastrzeżeniem, że pomieszczenia te stanowią odrębny budynek i nie są ogrzewane instalacjami wspólnymi z innymi budynkami/pomieszczeniami),
  • koszty opłat telekomunikacyjnych (w tym abonament lub doładowanie telefonu na kartę zarejestrowanego na firmę uczestnika projektu, opłata za Internet),
  • koszty usług pocztowych i kurierskich - z wyłączeniem kosztów transportu, dostaw lub montażu,
  • koszty usług księgowych,
  • koszty związane z ubezpieczeniem osób i / lub mienia związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą (w tym koszty ubezpieczenia sprzętu będącego własnością uczestnika projektu i wykorzystywanego na potrzeby prowadzonej działalności, pod warunkiem zakwalifikowania sprzętu do katalogu środków trwałych lub wyposażenia firmy co zostanie odpowiednio dokumentowane),             
  • koszty usług prawnych,
  • koszty usług leasingowych dotyczących środka trwałego/wyposażenia niezbędnego do prowadzenia działalności, a niezaplanowanego do zakupu z dotacji (opłaty związane z uruchomieniem leasingu i raty leasingowe w okresie max. 12 pierwszych miesięcy działalności – po wcześniejszej akceptacji wydatku przez beneficjenta),
  • koszty działań informacyjno – promocyjnych np.: pieczątki, ulotki, wizytówki, banery, szyldy, wykonanie/aktualizacja strony internetowej, zakup domeny, zamieszczanie ogłoszeń,  
  • koszty materiałów biurowych np. segregatory, koszulki, długopisy, papier do drukarki, toner/tusz itp. (ale bez zakupu urządzeń np. pendrive, kalkulator, mysz komputerowa, klawiatura, słuchawki, kable i przewody do podłączania urządzeń i bez środków czystości),
  • koszty związane z otwarciem i prowadzeniem rachunku bankowego firmy, w tym koszty przelewów, ale bez kosztów prowizji za wypłatę gotówki z rachunku bankowego,
  • inne niezbędne wydatki, dopuszcza się możliwość ponoszenia innych bieżących wydatków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania firmy, po wcześniejszym zaakceptowaniu ich przez beneficjenta.  

5.      Wydatki niekwalifikowane w ramach wsparcia pomostowego

Środki wsparcia pomostowego nie mogą być przeznaczone na:

  • zakupy dokonywane pomiędzy członkami rodziny (współmałżonkami, rodzicami, rodzeństwem, dziećmi) a także pomiędzy osobami zamieszkałymi pod tym samym adresem, co uczestnik projektu,
  • sfinansowanie wydatków, w stosunku do których wcześniej została udzielona pomoc publiczna lub które wcześniej były objęte wsparciem ze środków Wspólnoty Europejskiej (zakaz podwójnego finansowania tych samych wydatków),
  • zapłatę grzywien i kar wynikających z naruszenia przez beneficjenta pomocy przepisów obowiązującego prawa,
  • zapłatę kar umownych wynikłych z naruszenia przez beneficjenta pomocy umów zawartych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej,
  • szkolenia podnoszące kompetencje i/lub  kwalifikacje uczestników projektu oraz ich pracowników,
  • wydatki na zakup paliwa do samochodu (w tym użytkowanego na cele firmowe).
Logo sm
Location icon
pl. Ks. J. Poniatowskiego 2 27-600 Sandomierz
Contact icon
fundacja@opiwpr.org.pl 15 833 34 00, 501 837 619
Strona używa plików cookies w celu poprawnego korzystania z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z Polityką prywatności.
Akceptuję i przechodzę do serwisu