Edukacja cyfrowa przeciwko barierom i nierównościom społeczno-gospodarczym województwa świętokrzyskiego
„Edukacja cyfrowa przeciwko barierom i nierównościom społeczno-gospodarczym województwa świętokrzyskiego”, współfinansowany w ramach programu ERASMUS+, projekt 2024-1-PL01-KA122-ADU-000240226
Główne cele projektowe
Cele, które zostały przyjęte w projekcie są odpowiedzią na potrzeby rozwojowe Ośrodka jako instytucji oraz na potrzeby naszych pracowników w kontekście doskonalenia zawodowego: zdobycie kompetencji z zakresu planowania procesu edukacji od strony technicznej związanej z narzędziami do nauki zdalnej i hybrydowej oraz od strony. Udział w mobilnościach pozwoli też na poznanie roli edukatora dorosłych w nowej rzeczywistości, która bazuje na kompetencjach cyfrowych.
Celami projektu są:
- Dostosowanie jakości oferty edukacyjnej Ośrodka do potrzeb osób dorosłych i standardów europejskich, poprzez opracowanie i włączenie do oferty 2 nowych konspektów szkoleń do 31.08.2025r.
- Podniesienie poziomu kompetencji cyfrowych 6 pracowników Ośrodka, w tym 3 osób z zakresu nauczania cyfrowego i hybrydowego oraz 3 pracowników z wykorzystania AI w nauczaniu do 31.08.2025r
- Podniesienie poziomu kompetencji społecznych 6 pracowników Ośrodka do 31.08.2025r.
- Wzrost umiejętności językowych 6 pracowników Ośrodka do 31.08.2025r
- Wzmocnienie europejskiego wymiaru systemu uczenia się przez całe życie w Ośrodku poprzez nawiązanie współpracy międzynarodowej z min 1 partnerem do końca 31.08.2025 r.
Cele związane z ukończeniem szkolenia:
Efekty szkolenia ,,Narzędzia AI wykorzystywane do uczenia się i szkoleń”
- Uczestnik określa wyzwania świata i tendencje w edukacji,
- Szuka sposobów odnalezienia się w nowej rzeczywistości,
- Charakteryzuje dylematy moralne związane z AI,
- Wykorzystuje narzędzia AI w procesie nauczania.
Efekty szkolenia ,,Metody uczenia się poza formalnego w środowiskach cyfrowych i hybrydowych"
- Uczestnik charakteryzuje sposoby skutecznej organizacji nauczania cyfrowego i hybrydowego,
- Stosuje metody uczenia poza formalnego w edukacji
- Tworzy rozwiązania dla swojej organizacji
Udział w szkoleniach zapewni wzrost kompetencji społ. tj.: umiejętność rozpoznawania emocji, zarządzanie nimi, empatia, komunikatywność, kreatywność. Zmiany postaw Uczestników będą polegały na: zwiększeniu pewności siebie, większej otwartości na ludzi, nowe sytuacje i zdarzenia, mniejszym stresie związanym z prowadzeniem szkoleń zdalnych, poprawie relacji z klientami i współpracownikami, tworzeniu klimatu zaufania i akceptacji, wzroście kompetencji językowych pracowników.
Oczekiwane rezultaty:
- Dostosowanie jakości oferty edukacyjnej Ośrodka do potrzeb osób dorosłych i standardów europejskich
- Opracowanie dwóch nowych konspektów szkoleń.
- Podniesienie kompetencji cyfrowych 6 pracowników Ośrodka.
- Podniesienie poziomu kompetencji społecznych i językowych 6 pracowników.
- Nawiązanie współpracy międzynarodowej.
- Przeprowadzenie 2 szkoleń wewnętrznych.
- Udostępnienie rezultatów projektu partnerom społecznym.
Publikacja została zrealizowana przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.