Szkolenie otwarte - "Dziennikarz wróg czy przyjaciel" - jak współpracować z mediami?
Cel edukacyjny szkolenia:
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom informacji na temat rynku mediów, z włączeniem tzw. nowych mediów. W obszarze wiedzy uczestnicy zapoznają się sposobami, formami i zasadami kontaktów z dziennikarzami oraz posiądą wiedzę jak należy przygotować się do takiej współpracy.
Uczestnicy poznają definicje informacji i komunikacji oraz zapoznają się z ich rodzajami. Zapoznają się z rolą i znaczeniem organizacji konferencji prasowej oraz patronatu medialnego. W obszarze umiejętności uczestnicy nauczą się funkcjonować w aktualnie, ciągle zmieniającym się otoczeniu, w tym w zakresie mediów elektronicznych. Uczestnicy nauczą się przygotowywać informacje dla mediów (zasad i sposobów ich przygotowywania). Nauczą się przygotować i przeprowadzić konferencję prasową oraz jak zdobyć patronat medialny. W zakresie kompetencji społecznych uczestnicy będą potrafili nawiązywać kontakty i współpracować z przedstawicielami mediów (dziennikarzami) w celu kreowania wizerunku organizacji w otoczeniu zewnętrznym. Uczestnicy będą potrafili tworzyć informacje prasowe a także planować i realizować długofalowa współpracę z mediami.
Efekty usługi (produkty), efekty uczenia się/kształcenia:
Efektem szkolenia będzie przekazanie uczestnikom wiedzy na temat mediów i ich rodzajów, możliwości współpracy z nimi. Uczestnicy szkolenia nauczą się jak można nawiązać i utrzymywać kontakt z dziennikarzami. Mierzalnym efektem będzie nabycie umiejętności tworzenia bazy danych na temat dziennikarzy, którymi można nawiązać współpracę. Uczestnicy zapoznają się z systemem przekazywania informacji mediom, zasadami ich tworzenia oraz udostępniania. Zapoznają się z zasadami współpracy z mediami. Uczestnicy nauczą się przygotowywać, organizować i przeprowadzać konferencje prasowe. Efektem będzie także nabycie umiejętności tworzenia atrakcyjnej oferty patronackiej w ramach tzw. patronatu medialnego. Kolejnym efektem będzie zaznajomienie się z podstawowymi zasadami prawa prasowego, obowiązującego w Polsce. Ponadto udzielone zostaną najważniejsze wskazówki dla tych, którzy planują podjęcie współpracy z mediami.
Osoba prowadząca:
Robert Pytka
Obszar specjalizacji: Media, reklama, PR, trening interpersonalny
Doświadczenie zawodowe: Robert Pytka funkcjonuje w mediach od początków swojej kariery zawodowej - od radia studenckiego (Radio Centrum UMCS Lublin), przez radia publiczne (Radio Lublin Radio Kielce, Radio Rzeszów, Polskie Radio) i prywatne (Radio Rytm, Radio Leliwa, Radio Zet), telewizję (TVP Lublin) i media pisane (Tygodnik Nadwiślański, Nowiny, Echo Dnia, Wiadomości Świętokrzyskie, Słowo Ludu). Zajmowane funkcje: prezenter, reporter, kierownik redakcji. W sferze reklamy - autor tekstów reklamowych jak i ich odtwórca w radiu.
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług: Aktualny wykładowca akademicki w zakresie zajęć dotyczących komunikacji interpersonalnej, prowadzący szkolenia na potrzeby instytucji otoczenia biznesu, doradca medialny dla różnych organizacji. Odpowiada za politykę medialną i promocję w sandomierskiej Filii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Świadomy roli i znaczenia IQ docenia i promuję Inteligencję emocjonalną, w wielu jej płaszczyznach.
Wykształcenie: Absolwent politologii UMCS w Lublinie, a także studiów podyplomowych w zakresie administracji samorządowej i podyplomowych studiów menedżerskich
Dane organizacyjne:
Szkolenie oferowane jest w modelu otwartym i zostanie zrealizowane po zebraniu się grupy - min. 5 osób.
Cena za 1 uczestnika - 500 zł brutto
UWAGA:
Z uwagi na aktualną sytuację epidemiologiczną w kraju realizacja szkolenia w trybie stacjonarnym została zawieszona. Zapraszamy do kontaktu w sprawie możliwości zorganizowania szkolenia zdalnego on-line.