Zarządzanie zespołem
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do właścicieli, kierowników działów w hotelach, pensjonatach i ośrodkach wczasowych. Rekomendacja: recepcja, housekeeping, F&B, SPA i inne.
Ramowy program usługi
- Wprowadzenie do szkolenia. Trener przedstawia się, omawia program i prezentuje agendę szkolenia.
- Zarządzać czy przewodzić? W trakcie dyskusji moderowanej trener kieruje uwagę uczestników/uczestniczek na najważniejsze kwestie związane z zarządzaniem zespołem pracowników/pracownic we współczesnym świecie. Osoby uczestniczące w szkoleniu starają się znaleźć odpowiedź czy bardziej skuteczną jest osoba, która zarządza zespołem, czy ta, która mu przewodzi.
- Przywództwo sytuacyjne. Podczas mini wykładu połączonego z dyskusja moderowana trener przedstawia uczestnikom/uczestniczkom model przywództwa sytuacyjnego. Na bazie uzyskanej wiedzy uczestnicy/uczestniczki wykonują ćwiczenie, którego celem jest opisanie własnego zespołu i dobór odpowiedniego stylu do zarzadzania w relacji do poszczególnych osób.
- Planowanie zadań i realizacja celów. Podczas tego modułu, w tracie dyskusji moderowanej, uczestnicy/uczestniczki podejmą temat zarządzanie przez cele. Na bazie wyciągniętych wniosków z dyskusje zostanie omówiona Formuła wytyczania celów SMART. Przy jej zastosowaniu uczestnicy/uczestniczki przećwiczą jej wykorzystanie w praktyce. Na podstawie studium przypadku zostanie omówiona wpływ i rola celów jako motywatorów.
- Budowanie efektywnego zespołu. W trakcie dyskusji moderowanej zostanie omówiony sens i korzyści płynące dla organizacji z budowania zespołów. Podczas krótkiego wykładu trener przedstawi wpływ relacji międzyludzkich w zespole na jego efektywność, naturalny cykl życia zespołu, a także etapy jego rozwoju zespołu i „punkty zapalne”. W trakcie dyskusji moderowanej osoby uczestniczące w szkoleniu, na bazie własnych doświadczeń, przenalizują warunki efektywnej pracy zespołu i dynamikę zespołowa
- Bariery w porozumieniu. Ten moduł jest poświęcony różnicom percepcyjnym osobowościowym, które wpływają na sposób komunikowania się, a przez to na efektywność zarzadzania zespołem. W trakcie dyskusji moderowanych oraz mini wykładów omówione zostaną następujące zagadnienia: modele świata i świadomego działania, kluczowa rola umiejętnego słuchania w komunikacji międzyludzkiej, słuchanie pasywne i słuchanie aktywne, elementy komunikacji niejęzykowej (postawa, gestykulacja, emisja głosu) oraz elementy perswazji i wybrane Lingwistyczne Wzorce Wywierania Wpływu®
- Motywowanie pozafinansowe. Podczas mini wykładów i dyskusji moderowanej uczestnicy/uczestniczki dowiedzą się jak powstaje entuzjazm i zaangażowanie, czym jest Technika Pięciu Potrzeb® i jak wykorzystać ją w motywowaniu. Praktyczne zastosowanie techniki przećwiczą w parach. Poznają także wybrane metaprogramy oraz narzędzia motywacji pozafinansowej. Będę także w trakcie ćwiczenia rozwiązywać najważniejsze problemy motywacyjne posiłkując zdobytą w tym module wiedzą.
- Delegowanie zadań. Na podstawie analizy studium przypadku i podczas dyskusji moderowanej uczestnicy/uczestniczki przenalizują Korzyści wynikające z delegowania zadań w zespole i całej organizacji. Poznają i przećwiczą reguły i techniki delegowania zadań. Dowiedzą się, które zadania można delegować, a których nie można delegować.
- Menedżer jako trener i coach. Ten moduł poświęcony jest wykorzystaniu szkoleń i coachingu jako efektywnych metod zarządzania przez rozwój i wartości. W tracie mini wykładu oraz dyskusji moderowanej uczestnicy/uczestniczki poznają czym jest informacja zwrotna i jaka jest jej rola w zarządzaniu zespołem. Dowiedzą się jakie są zasady udzielania informacji zwrotnej, a następnie przećwiczą te kompetencje w praktyce. Uczestnicy/uczestniczki podczas mini wykłady zrozumieją jak ważna jest we współczesnym świecie rola menedżera jako trenera i coacha. Aby móc zastosować wiedzę teoretyczną w praktyce przećwiczą podstawowe narzędzia i zasady coachingu.
Cel edukacyjny
Uczestnicy zostaną przygotowani do skutecznego zarządzania zespołem, przy wykorzystaniu metod i narządzi poznanych podczas szkolenia, w tym statecznych metod komunikowania się, motywowania poza finansowego, budowania relacji w zespole, delegowania zadań, wykorzystania technik coachingowych.
Efekty uczenia się
1. Analizuje poznane podczas szkolenia czynniki, które wpływają na osiągniecie celów.
2. Tworzy właściwy wizerunek przełożonego.
3. Stosuje adekwatnie techniki związane z zarządzaniem zespołem pracowników/pracownic, które funkcjonują we współczesnym świecie.
4. Właściwie dobiera odpowiedni styl do zarzadzania w relacjach do poszczególnych osób.
5. Dobiera i analizuje właściwie cele SMART w procesie zarządzania zespołem.
6. Ocenia wpływ relacji międzyludzkich w zespole na jego efektywność, naturalny cykl życia zespołu, a także etapy rozwoju zespołu i „punkty zapalne”.
7. Buduje relacje z pracownikami, dobiera odpowiednie modele świata i świadomego działania w komunikacji międzyludzkiej, świadomie komunikuje się, stosuje narzędzia słuchania w komunikacji międzyludzkiej - słuchanie pasywne i słuchanie aktywne, elementy komunikacji niejęzykowej, elementy perswazji i wybrane Lingwistyczne Wzorce Wywierania Wpływu.
8. Stosuje Technikę Pięciu Potrzeb® i ją właściwie wykorzystuje w procesie motywowania.
9. Stosuje wybrane metaprogramy oraz narzędzia motywacji pozafinansowej.
10. Skutecznie deleguje zadania w zespole z korzyścią dla całej organizacji.
11. Jako menażer wykorzystuje podstawowe narzędzia i zasady coachingu
Cena szkolenia:
1400,00 zł netto za osobę
175,00 zł netto za osobogodzinę
Liczba godzin szkolenia – 8
Minimalna liczba uczestników – 10
Maksymalna liczba uczestników – 20
Szkolenie poprowadzi:
Arkadiusz Bednarski
Strona własna: www.arkadiuszbednarski.p
Email: a.b@arkadiuszbednarski.pl
Trener i Doradca biznesowy specjalizujący się w szkoleniach ze sprzedaży, obsługi klienta, negocjacji oraz w szkoleniach specjalistycznych dla kadr menedżerskich.
Przeszkolił pracowników i kadrę kierowniczą między innymi dla:
ü Panorama Morska Health & Medical SPA *****
ü Hotel Klimek ****
ü Pałac Mała Wieś ****
ü Hotel Notera ****
ü Hotel Historyczny. Pałac Wojanów
ü Hotel Muszyna ***
Przez wiele lat zarządzał działem hotelowym na statkach towarowych i pasażerskich, procesami wewnątrz organizacji oraz zasobami ludzkimi. Wraz z grupą wybitnych menedżerów wdrażał do eksploatacji prom pasażersko-towarowy Unity Line „Polonia”.
Autor 17 książek, w tym trzech bestsellerów, między innymi „Mistrz sprzedaży” i „140 Sekretów Mistrza Sprzedaży” Ponad 25 letnie doświadczenie w sprzedaży i w zarządzaniu sprzedażą. Pracował między innymi dla Allianz, Winterthur, ING, BRE Banku, Unity Line, 5net. Autor projektów budowy i zarządzania sieciami sprzedaży oraz systemów, metod i materiałów szkoleniowych. W roku 2003 tworzył projekt doradczy w zakresie sprzedaży i marketingu produktów telekomunikacyjnych dla polskiego przedstawicielstwa ponadnarodowego koncernu Brother. Uczestniczył w rozwoju polskiego rynku ubezpieczeń i funduszy emerytalnych, współtworząc jedną z największych agencji finansowo-ubezpieczeniowych w północno-wschodniej Polsce.
Od 23 lat prowadzi firmę szkoleniowo-doradczą Top Training. Prowadzi szkolenia i doradztwo biznesowe. Jego klientami są polskie i zagraniczne firmy, a także małe i duże przedsiębiorstwa. Szkoli z zakresu sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania czasem, negocjacji i zarządzania zasobami ludzkimi. Od 2006 roku prowadzi także szkolenia motywacyjne z wykorzystaniem metod przełamywania barier: firewalking, arrow snapping itp. Jako trener przepracował 2 tyś. dni szkoleniowych, przeszkolił 12 tyś. osób i przeprowadził 1800 godzin konsultacji, coachingu i doradztwa.