Profesjonalny kelner - warsztaty kelnerskie, poziom zaawansowany
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do osób mających podstawową wiedzę w zakresie obsługi konsumenta oraz chcących podnieść swoje kompetencje w tym zakresie.
Ramowy program usługi
- Wprowadzenie (przedstawienie prowadzącego i uczestników, przekazanie celu i metodyki szkolenia, zapoznanie z harmonogramem)
- Organizacja zakładów gastronomicznych
- Typy zakładów gastronomicznych
- Wyposażenie Sali Konsumenckie
- Układ funkcjonalny zakładów gastronomicznych - Organizacja pracy na stanowisku Kelner
- Systemy i formy obsługi kelnerskiej
- Kultura osobista i etyka zawodowa kelnera
- Ubiór i wyposażenie zawodowe kelnera - Czynności przygotowujące salę konsumpcyjną do obsługi – mise en place
- Nakrycie stołu obrusem / rodzaje, dobór i zmiana
- Serwetki / rodzaje i sposoby ich formowania
- Zastawa stołowa / nakrywanie stołu
Ćwiczenia praktyczne:
- Nakrywanie stołu obrusem, zmiana obrusa w obecności gościa, w kłopotliwej sytuacji
- nakrycie stołu konsumpcyjnego z uwzględnieniem formowania serwetek w zależności od rodzaju i przeznaczenia posiłku - Zachowania kelnera podczas obsługi gościa
- Sposób obsługi konsumentów o różnych cechach psychologicznych
- Powitanie gości – umiejętność ich rozpoznania - Karta menu w nowoczesnej restauracji
Ćwiczenia praktyczne:
- Profesjonale przyjęcie zamówienia i jego realizacja,
- Ćwiczenie czynności zachowania podczas posiłku i jego zakończenia
- Podanie rachunku – rozliczenie z gościem
- Pożegnanie gościa - Technika serwowania potraw i napojów
- Zasady ogólne serwowania i podawania uwzględniające czynności wykonywane z lewej i prawej strony konsumenta
- Technika noszenia zastawy stołowej (tace, talerzyki, półmiski, sztućce)
- Zasada zbierania naczyń ze stołu.
- Technika dokrywania sztućców do poszczególnych dań w obecności gościa
- Technika i zasady podawania przekąsek, zup, dań głównych i deserów.
- Rodzaje serwisów – metoda niemiecka/ francuska/ angielska/ rosyjska ze szczególnym omówieniem metody francuskiej wraz z ćwiczeniami praktycznymi.
Ćwiczenia praktyczne
- umiejętność noszenia tac, zastawy itp.
- praktyczne zbieranie brudnej zastawy ze stołu,
- fachowa umiejętność zastosowania serwisu francuskiego (sprawne posługiwanie się widelcem i łyżką) w różnych sytuacjach - Wszystko o winie
- Co to jest wino
- Historia i kultura wina
- Dobór kieliszków do wina
- Temperatura podawania win
- Otwieranie wina
Ćwiczenia praktyczne
- ceremonia prezentacji oraz otwierania wina przed gościem
Cel edukacyjny
Uczestnicy zostaną przygotowani do profesjonalnej obsługi, w tym stosowania poznanych technik serwowania potraw i napojów, przygotowania sali konsumpcyjnej oraz obsługi konsumentów o różnych cechach psychologicznych.
Efekty uczenia się
Opisuje systemy i formy obsługi kelnerskiej
Wymienia sposoby postępowania z różnymi klientami restauracji. Umiejętnie ich rozpoznaje i zaspokaja ich potrzeby.
Definiuje poznane rodzaje serwisów (metoda francuska, rosyjska, niemiecka, angielska)
Rozróżnia techniki, zasady serwowania potraw i napojów.
Tworzy wysoki standard obsługi klientów restauracji.
Przygotowuje salę konsumpcyjną zgodnie z najwyższymi standardami oraz technikami poznanymi w trakcie warsztatów .
Przyjmuje zamówienia i realizuje je w profesjonalny sposób.
Samodzielnego rozwiązuje problemy w kłopotliwych sytuacjach.
Prawidłowo używa w praktyce wiedzę na temat rodzajów win ich doboru do właściwych potraw i właściwego szkła.
Perfekcyjnie posługuje się różnymi technikami serwowania dań i napojów, noszenia zastawy stołowej, dokrywania sztućców do poszczególnych dań w obecności gości.
Identyfikuje rolę i znaczenie profesjonalnego kelnera w budowaniu relacji z klientem.
Wykorzystuje zdobyte umiejętności do reagowania na sytuacje trudne pojawiające się na sali konsumpcyjnej
Podnosi własne kompetencje w zakresie profesjonalnej obsługi na sali konsumpcyjnej
Buduje prawidłowe relacje z gościem w oparciu o poznane zasady i techniki mające wpływ na wysoki standard obsługi klientów restauracji
Stosuje się do zasad etyki zawodowej o ogólnych zasad savoir vivre
Cena szkolenia:
Koszt przypadający na 1 uczestnika netto/brutto – 2 376,00 zł
Koszt osobogodziny netto/brutto – 132,00 zł
Liczba godzin usługi – 18 h dydaktycznych
Szkolenie poprowadzi:
Piotr Borecki
Certyfikowany trener i egzaminator systemu VCC w zawodzie kelner. Od 5 lat szkoli zawodowo oraz naucza zawodu kelner w szkole gastronomicznej w Bielsku Białej.
Szkoleniowiec nauczycieli szkół gastronomicznych oraz realizator pokazów dla szkół i hoteli (m.in. hotel „Gołębiewski” w Wiśle)
Posiada 20 letni staż pracy w branży gastronomicznej.
Zarządzał licznymi restauracjami na stanowisku szefa sali, managera gastronomii, kelner-barman, zajmował się zamówieniami, kalkulacjami, tworzeniem receptur, wprowadzaniem nowatorskich ofert i produktów.
Wieloletni członek i V-ce prezes Stowarzyszenia Kelnerów Polskich.
Wykładowca w szkołach branżowych gastronomicznych.
Organizator 1 Ogólnopolski Mistrzostw Kelnerów w Katowicach w 2018r.
Organizator 1 Międzynarodowych Mistrzostw młodych kelnerów i kucharzy w 2015 r.
Organizator 2 Międzynarodowych Mistrzostw młodych kelnerów i kucharzy w 2016 r.
V-ce przewodniczący komisji egzaminacyjnej w zawodzie kelner w Izbie Rzemieślniczej małej i średniej przedsiębiorczości w Katowicach.
Juror 1 Mistrzostw Młodych Kelnerów 2014 r. w Restauracji Hetman z Zawiercia.
Przewodniczący Jury w 2 Mistrzostwach Polski Kelnerów w Siedlcach w 2017 r.
Juror 6 edycji Krakowskiego Biegu Kelnerów w 2016 r.
Szkolenia i kursy kelnerskie, które są prowadzone przez Piotra Boreckiego, pomagają podwyższyć kwalifikacje oraz rozwinąć się młodym kelnerom. W swoich szkoleniach zwraca szczególną uwagę na ruch oraz gest by były wykonywane ze szczególną starannością przy zachowaniu szczególnej estetyki.
Od wielu lat współpracuje z wieloma renomowanymi firmami gastronomicznymi takimi jak Makro, Iglotex, Dorado, Combi, Sommelier, Dystrybucja Weindich oraz Centrum Kulinarne z Chorzowa.