Subpage slider

Profesjonalny kelner - warsztaty kelnerskie, poziom zaawansowany

Grupa docelowa:

Szkolenie skierowane jest do osób mających podstawową wiedzę w zakresie obsługi konsumenta oraz chcących podnieść swoje kompetencje w tym zakresie.

          Ramowy program usługi

  •   Wprowadzenie (przedstawienie prowadzącego i uczestników, przekazanie celu i metodyki  szkolenia, zapoznanie z harmonogramem)
  •   Organizacja zakładów gastronomicznych
    - Typy zakładów gastronomicznych

    - Wyposażenie Sali Konsumenckie
    - Układ funkcjonalny zakładów gastronomicznych
  • Organizacja pracy na stanowisku Kelner
    - Systemy i formy obsługi kelnerskiej
    - Kultura osobista i etyka zawodowa kelnera
    - Ubiór i wyposażenie zawodowe kelnera
  • Czynności przygotowujące salę konsumpcyjną do obsługi – mise en place
    - Nakrycie stołu obrusem / rodzaje, dobór i  zmiana
    - Serwetki / rodzaje i sposoby ich formowania
    - Zastawa stołowa / nakrywanie stołu
    Ćwiczenia praktyczne:
    - Nakrywanie stołu obrusem, zmiana obrusa w obecności gościa, w  kłopotliwej sytuacji
    - nakrycie stołu konsumpcyjnego z uwzględnieniem formowania serwetek w zależności od rodzaju i przeznaczenia posiłku
  •  Zachowania kelnera podczas obsługi gościa
    - Sposób obsługi konsumentów o różnych cechach psychologicznych
    - Powitanie gości – umiejętność ich rozpoznania
  • Karta menu w nowoczesnej restauracji
    Ćwiczenia praktyczne:
    - Profesjonale przyjęcie zamówienia i jego realizacja,
    - Ćwiczenie czynności zachowania podczas posiłku i jego zakończenia
    - Podanie rachunku – rozliczenie z gościem
    - Pożegnanie gościa
  • Technika serwowania potraw i napojów
    - Zasady ogólne serwowania i podawania uwzględniające czynności wykonywane z  lewej i prawej strony konsumenta
    - Technika noszenia zastawy stołowej (tace, talerzyki, półmiski, sztućce)
    - Zasada zbierania naczyń ze stołu.
    - Technika dokrywania sztućców do poszczególnych dań w obecności gościa
    - Technika i zasady podawania przekąsek, zup, dań głównych i deserów.
    - Rodzaje serwisów – metoda niemiecka/ francuska/ angielska/ rosyjska ze szczególnym omówieniem metody francuskiej wraz z ćwiczeniami praktycznymi.
    Ćwiczenia praktyczne
    - umiejętność noszenia tac, zastawy itp.
    - praktyczne zbieranie brudnej zastawy ze stołu,
    - fachowa umiejętność zastosowania serwisu francuskiego (sprawne posługiwanie się widelcem i łyżką) w różnych sytuacjach
  • Wszystko o winie
    - Co to jest wino
    - Historia i kultura wina
    - Dobór kieliszków do wina
    - Temperatura podawania win
    - Otwieranie wina
    Ćwiczenia praktyczne
    - ceremonia prezentacji oraz otwierania wina przed gościem

            Cel edukacyjny

Uczestnicy zostaną przygotowani do profesjonalnej obsługi, w tym stosowania poznanych technik serwowania potraw i napojów, przygotowania sali konsumpcyjnej  oraz obsługi konsumentów o różnych cechach psychologicznych.

                   Efekty uczenia się

Opisuje systemy i formy obsługi kelnerskiej
Wymienia sposoby postępowania z różnymi klientami restauracji. Umiejętnie ich rozpoznaje i zaspokaja ich potrzeby.
Definiuje poznane rodzaje serwisów (metoda francuska, rosyjska, niemiecka, angielska)
Rozróżnia techniki, zasady serwowania potraw i napojów.
Tworzy wysoki standard obsługi klientów restauracji.
Przygotowuje salę konsumpcyjną zgodnie z najwyższymi standardami oraz technikami poznanymi w trakcie warsztatów .
Przyjmuje zamówienia i realizuje je w profesjonalny sposób.
Samodzielnego rozwiązuje problemy w kłopotliwych sytuacjach.
Prawidłowo używa w praktyce wiedzę na temat rodzajów win ich doboru do właściwych potraw i właściwego szkła.
Perfekcyjnie posługuje się różnymi technikami serwowania dań i napojów, noszenia zastawy stołowej, dokrywania sztućców do poszczególnych dań w obecności gości.
Identyfikuje rolę i znaczenie profesjonalnego kelnera w budowaniu relacji z klientem.

Wykorzystuje zdobyte umiejętności do reagowania na sytuacje trudne pojawiające się na sali konsumpcyjnej
Podnosi własne kompetencje w zakresie profesjonalnej obsługi na sali konsumpcyjnej
Buduje prawidłowe relacje z gościem w oparciu o poznane zasady i techniki mające wpływ na wysoki standard obsługi klientów restauracji
Stosuje się do zasad etyki zawodowej o ogólnych zasad savoir vivre

Cena szkolenia:

Koszt przypadający na 1 uczestnika netto/brutto – 2 376,00 zł
Koszt osobogodziny netto/brutto – 132,00 zł
Liczba godzin usługi – 18 h dydaktycznych

Szkolenie poprowadzi:

Piotr Borecki

 

 Certyfikowany trener i egzaminator systemu VCC w zawodzie kelner. Od 5 lat szkoli zawodowo oraz naucza zawodu kelner w szkole gastronomicznej w Bielsku Białej.

Szkoleniowiec nauczycieli szkół gastronomicznych oraz realizator pokazów dla szkół i hoteli (m.in. hotel „Gołębiewski” w Wiśle)

Posiada 20 letni staż pracy w branży gastronomicznej.
Zarządzał licznymi restauracjami na stanowisku szefa sali, managera gastronomii, kelner-barman, zajmował się zamówieniami, kalkulacjami, tworzeniem receptur, wprowadzaniem nowatorskich ofert i produktów.
Wieloletni członek i V-ce prezes Stowarzyszenia Kelnerów Polskich.
Wykładowca w szkołach branżowych gastronomicznych.
Organizator 1 Ogólnopolski Mistrzostw Kelnerów w Katowicach w 2018r.
Organizator 1 Międzynarodowych Mistrzostw młodych kelnerów i kucharzy w 2015 r.
Organizator 2 Międzynarodowych Mistrzostw młodych kelnerów i kucharzy w 2016 r.
V-ce przewodniczący komisji egzaminacyjnej w zawodzie kelner w Izbie Rzemieślniczej małej i średniej przedsiębiorczości w Katowicach.
Juror 1 Mistrzostw Młodych Kelnerów 2014 r. w  Restauracji Hetman z Zawiercia.
Przewodniczący Jury w 2 Mistrzostwach Polski Kelnerów w Siedlcach w 2017 r.
Juror 6 edycji Krakowskiego Biegu Kelnerów w  2016 r.


Szkolenia i kursy kelnerskie, które są prowadzone przez Piotra Boreckiego, pomagają podwyższyć kwalifikacje oraz rozwinąć się młodym kelnerom.  W swoich szkoleniach zwraca szczególną uwagę na ruch oraz gest by były wykonywane ze szczególną starannością przy zachowaniu szczególnej estetyki.
Od wielu lat współpracuje z wieloma renomowanymi firmami gastronomicznymi takimi jak Makro, Iglotex, Dorado, Combi, Sommelier, Dystrybucja Weindich oraz Centrum Kulinarne z Chorzowa.

 

 

 

Logo sm
Location icon
pl. Ks. J. Poniatowskiego 2 27-600 Sandomierz
Contact icon
fundacja@opiwpr.org.pl 15 833 34 00, 501 837 619
Strona używa plików cookies w celu poprawnego korzystania z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z Polityką prywatności.
Akceptuję i przechodzę do serwisu