Subpage slider

Szkolenie kelnerskie wraz z obsługą bankietów i przyjęć okolicznościowych


Profesjonalny kelner - warsztaty kelnerskie (1 dzień )
Moduł 1

Program


1. Wprowadzenie (przekazanie celu i metodyki szkolenia)

2. Organizacja pracy zakładów gastronomicznych  
- Organizacja zakładów gastronomicznych
- Typy zakładów gastronomicznych
- Wyposażenie sali konsumenckiej
- Układ funkcjonalny zakładów gastronomicznych
3. Organizacja pracy na stanowisku Kelner
- Przedstawienie sylwetki kelnera
- Systemy i formy obsługi kelnerskiej
- Kultura osobista i etyka zawodowa kelnera
- Ubiór i wyposażenie zawodowe kelnera
4. Czynności przygotowujące salę konsumpcyjną do obsługi – mise en place
- Nakrycie stołu obrusem / rodzaje, dobór i  zmiana
- Serwetki / rodzaje i sposoby ich formowania
- Zastawa stołowa / nakrywanie stołu
5. Ćwiczenia praktyczne dot. nakrywania stołu obrusem, zmiana obrusa w kłopotliwej sytuacji
6. Ćwiczenia praktyczne dot.  nakrywania stołu konsumpcyjnego z uwzględnieniem formowania serwetek w  zależności od rodzaju i przeznaczenia posiłku
7. Technika serwowania potraw i napojów
- Zasady ogólne serwowania i podawania uwzględniające czynności wykonywane  z     lewej i prawej strony konsumenta
- Technika noszenia zastawy stołowej (tace, talerzyki, półmiski, sztućce)
- Zasada zbierania naczyń ze stołu.
- Technika dokrywania sztućców do poszczególnych dań w obecności gościa
- Technika i zasady podawania przekąsek, zup, dań głównych i deserów.
8. Ćwiczenia praktyczne - umiejętność noszenia tac, zastawy itp.
- praktyczne zbieranie brudnej zastawy ze stołu,
9. Rodzaje serwisów
– metoda niemiecka/ francuska/ angielska/ rosyjska ze szczególnym omówieniem         metody francuskiej wraz z ćwiczeniami praktycznymi

-Ćwiczenia praktyczne- fachowa umiejętność zastosowania serwisu francuskiego (sprawne posługiwanie się widelcem i łyżką) w różnych sytuacjach  

Cel edukacyjny

Uczestnicy zostaną przygotowani do profesjonalnej obsługi, w tym stosowania poznanych technik serwowania potraw i napojów, przygotowania sali konsumpcyjnej  oraz obsługi konsumentów o różnych cechach psychologicznych.

Profesjonalna obsługa konsumenta na przyjęciach (2 dzień)
Moduł 2

Program

1. Podział przyjęć ze względu na ich formę
- stojące (bankiety angielskie)
- siedzące (bankiety zasiadane)
- mieszane (bankiety amerykańskie)
2. Bankiety typu angielskiego
- lampka wina - aperitiff

- coctajl party
- przyjęcia bufetowe
- bankiet angielski śniadaniowy lub obiadowy
3. Bankiety zasiadane – charakterystyka
4. Bankiet amerykański – charakterystyka
5. Logistyka imprez cateringowych
- ogólna koncepcja
– plan imrezy
- menu
- ustawienie stołów, krzeseł, bufetów
- podział pracy personelu
- sprzęt
6. Obsługa bankietów
7. Obsługa gości VIP
8. Ćwiczenia praktyczne
- Ustawianie stołów bankietowych , rozkładanie obrusów, układanie serwetek
- Menu weselne
- prawidłowe dobranie zastawy stołowej, szkła ,sztućców
- Prawidłowe noszenie talerzy, półmisków, tac
- Serwis francuski praktyczne wykorzystanie na przyjęciach zasiadanych
9. Podsumowanie szkolenia  
Program obejmuje zajęcia teoretyczne i ćwiczenia praktyczne realizowane w formie warsztatów, z wykorzystaniem wyposażenia sali konsumpcyjnej (zastawa stołowa, sztućce, obrusy, szkło itp.).

Cel edukacyjny

Uczestnicy zostaną przygotowani do profesjonalnej obsługi przyjęć okolicznościowych, w tym stosowania poznanych technik obsługi gości podczas różnych form bankietów.

Koszt szkolenia na jednego pracownika to 2.376,00 zł netto/brutto. Usługa może być zwolniona z VAT, jeśli zostanie dofinasowana przynajmniej w 70% ze środków UE.  Minimalna liczba uczestników 8
Liczba godzin usługi – 18 h dydaktycznych

Dodatkowe informacje

Jest możliwość uzyskania dofinansowania tej usługi w wysokości 80% w ramach projektu „Pracownik kapitałem firmy. Postaw na jego rozwój z Bazą Usług Rozwojowych” w ramach pomocy de minimis. Ośrodek bezpłatnie
przygotuje wniosek o dofinansowanie szkolenia.  

Kalkulacja szkolenia dotyczy usługi zamkniętej tylko dla Państwa kadry.`

Trener prowadzący szkolenie:
Piotr Borecki

Piotr Borecki jest zawodowym kelnerem-bufetowym, który swoją przygodę z branżą gastronomiczną rozpoczął w 1998 r. od ukończenia liceum zawodowego o specjalizacji kelner-bufetowy.  Liczba lokali gastronomicznych w których miał okazję pracować od tamtej pory oraz ich różnorodność pozwoliły mu na zgromadzenie ogromnego doświadczenia oraz gruntowne poznanie rynku. Przez lata Piotr Borecki zdobył również wiedzę i kompetencje niezbędne do wykonywania takich zawodów jak: barista, barman, sommelier, headweiter czy wreszcie manager.
W przeszłości pełnił funkcję wiceprezesa Stowarzyszenia Kelnerów Polskich.  

Od 2019 roku jest nauczycielem praktycznej nauki zawodu na kierunku technik usług kelnerskich w ZSGiH w Bielsku Białej. Na swoim koncie ma prowadzenie licznych  szkoleń: kelner, barista, barman, serwis angielski, zarówno dla firm prywatnych jak i dla nauczycieli szkół gastronomicznych oraz realizację pokazów dla szkół i hoteli (m.in. hotel „Gołębiewski” w Wiśle). Zasiadał w jury 6 edycji Krakowskiego Biegu Kelnerów, sędziował również w zawodach kelnerskich w Zawierciu.

Logo sm
Location icon
pl. Ks. J. Poniatowskiego 2 27-600 Sandomierz
Contact icon
fundacja@opiwpr.org.pl 15 833 34 00, 501 837 619
Strona używa plików cookies w celu poprawnego korzystania z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z Polityką prywatności.
Akceptuję i przechodzę do serwisu