Profesjonalny kelner - warsztaty kelnerskie (1 dzień ) Moduł 1
Program
1. Wprowadzenie (przekazanie celu i metodyki szkolenia) 2. Organizacja pracy zakładów gastronomicznych - Organizacja zakładów gastronomicznych - Typy zakładów gastronomicznych - Wyposażenie sali konsumenckiej - Układ funkcjonalny zakładów gastronomicznych 3. Organizacja pracy na stanowisku Kelner - Przedstawienie sylwetki kelnera - Systemy i formy obsługi kelnerskiej - Kultura osobista i etyka zawodowa kelnera - Ubiór i wyposażenie zawodowe kelnera 4. Czynności przygotowujące salę konsumpcyjną do obsługi – mise en place - Nakrycie stołu obrusem / rodzaje, dobór i zmiana - Serwetki / rodzaje i sposoby ich formowania - Zastawa stołowa / nakrywanie stołu 5. Ćwiczenia praktyczne dot. nakrywania stołu obrusem, zmiana obrusa w kłopotliwej sytuacji 6. Ćwiczenia praktyczne dot. nakrywania stołu konsumpcyjnego z uwzględnieniem formowania serwetek w zależności od rodzaju i przeznaczenia posiłku 7. Technika serwowania potraw i napojów - Zasady ogólne serwowania i podawania uwzględniające czynności wykonywane z lewej i prawej strony konsumenta - Technika noszenia zastawy stołowej (tace, talerzyki, półmiski, sztućce) - Zasada zbierania naczyń ze stołu. - Technika dokrywania sztućców do poszczególnych dań w obecności gościa - Technika i zasady podawania przekąsek, zup, dań głównych i deserów. 8. Ćwiczenia praktyczne - umiejętność noszenia tac, zastawy itp. - praktyczne zbieranie brudnej zastawy ze stołu, 9. Rodzaje serwisów – metoda niemiecka/ francuska/ angielska/ rosyjska ze szczególnym omówieniem metody francuskiej wraz z ćwiczeniami praktycznymi -Ćwiczenia praktyczne- fachowa umiejętność zastosowania serwisu francuskiego (sprawne posługiwanie się widelcem i łyżką) w różnych sytuacjach
Cel edukacyjny
Uczestnicy zostaną przygotowani do profesjonalnej obsługi, w tym stosowania poznanych technik serwowania potraw i napojów, przygotowania sali konsumpcyjnej oraz obsługi konsumentów o różnych cechach psychologicznych.
|
1. Podział przyjęć ze względu na ich formę - stojące (bankiety angielskie) - siedzące (bankiety zasiadane) - mieszane (bankiety amerykańskie) 2. Bankiety typu angielskiego - lampka wina - aperitiff - coctajl party - przyjęcia bufetowe - bankiet angielski śniadaniowy lub obiadowy 3. Bankiety zasiadane – charakterystyka 4. Bankiet amerykański – charakterystyka 5. Logistyka imprez cateringowych - ogólna koncepcja – plan imrezy - menu - ustawienie stołów, krzeseł, bufetów - podział pracy personelu - sprzęt 6. Obsługa bankietów 7. Obsługa gości VIP 8. Ćwiczenia praktyczne - Ustawianie stołów bankietowych , rozkładanie obrusów, układanie serwetek - Menu weselne - prawidłowe dobranie zastawy stołowej, szkła ,sztućców - Prawidłowe noszenie talerzy, półmisków, tac - Serwis francuski praktyczne wykorzystanie na przyjęciach zasiadanych 9. Podsumowanie szkolenia Program obejmuje zajęcia teoretyczne i ćwiczenia praktyczne realizowane w formie warsztatów, z wykorzystaniem wyposażenia sali konsumpcyjnej (zastawa stołowa, sztućce, obrusy, szkło itp.).
Cel edukacyjny
Uczestnicy zostaną przygotowani do profesjonalnej obsługi przyjęć okolicznościowych, w tym stosowania poznanych technik obsługi gości podczas różnych form bankietów.
Koszt szkolenia na jednego pracownika to 2.376,00 zł netto/brutto. Usługa może być zwolniona z VAT, jeśli zostanie dofinasowana przynajmniej w 70% ze środków UE. Minimalna liczba uczestników 8 Liczba godzin usługi – 18 h dydaktycznych
Dodatkowe informacje
Jest możliwość uzyskania dofinansowania tej usługi w wysokości 80% w ramach projektu „Pracownik kapitałem firmy. Postaw na jego rozwój z Bazą Usług Rozwojowych” w ramach pomocy de minimis. Ośrodek bezpłatnie przygotuje wniosek o dofinansowanie szkolenia. Kalkulacja szkolenia dotyczy usługi zamkniętej tylko dla Państwa kadry.`
|
Trener prowadzący szkolenie: Piotr Borecki
Piotr Borecki jest zawodowym kelnerem-bufetowym, który swoją przygodę z branżą gastronomiczną rozpoczął w 1998 r. od ukończenia liceum zawodowego o specjalizacji kelner-bufetowy. Liczba lokali gastronomicznych w których miał okazję pracować od tamtej pory oraz ich różnorodność pozwoliły mu na zgromadzenie ogromnego doświadczenia oraz gruntowne poznanie rynku. Przez lata Piotr Borecki zdobył również wiedzę i kompetencje niezbędne do wykonywania takich zawodów jak: barista, barman, sommelier, headweiter czy wreszcie manager. W przeszłości pełnił funkcję wiceprezesa Stowarzyszenia Kelnerów Polskich.
Od 2019 roku jest nauczycielem praktycznej nauki zawodu na kierunku technik usług kelnerskich w ZSGiH w Bielsku Białej. Na swoim koncie ma prowadzenie licznych szkoleń: kelner, barista, barman, serwis angielski, zarówno dla firm prywatnych jak i dla nauczycieli szkół gastronomicznych oraz realizację pokazów dla szkół i hoteli (m.in. hotel „Gołębiewski” w Wiśle). Zasiadał w jury 6 edycji Krakowskiego Biegu Kelnerów, sędziował również w zawodach kelnerskich w Zawierciu.
|