Głównym założeniem projektu było, aby jego efekty dotarły również do naszych pracowników, którzy bezpośrednio nie uczestniczyli w mobilnościach. Zorganizowaliśmy więc spotkania upowszechniające dla całej kadry Ośrodka, aby podzielić się nową wiedzą, umiejętnościami a także, aby wymienić się spostrzeżeniami i podyskutować.
Po pierwszym szkoleniu ,,Inteligencja Kulturowa i sprawna komunikacja międzykulturowa kluczem do bezkonfliktowej współpracy międzynarodowej” każdy z uczestników przeprowadził szkolenie wewnętrzne w ramach działu, w którym pracuje.
Przeszkoleni zostali pracownicy działów:
· Dział Projektów,
· Dział Rozwój lokalny,
· Dział Fundusz pożyczkowy,
· Dział Szkoleń,
· Dział Administracji.
Identyczna sytuacja miała miejsce po ukończeniu drugiego szkolenia ,,Inicjatywność i przedsiębiorczość emigrantów”. Każdy uczestnik mobilności przygotował ciekawą prezentację i przedstawił w ramach swojego Zespołu pracowników.
Przed nami spotkanie podsumowujące obydwie mobilności, w którym wezmą udział wszyscy pracownicy Fundacji.
Następny krok to przygotowanie PROCEDUR OBSŁUGI OBCOKRAJOWCÓW.
Projekt przyczynił się do zmiany naszego podejścia do pracy z imigrantami oraz nauczył nowego podejścia do klientów Ośrodka.
Wyjazd i wspólna praca nad podnoszeniem kwalifikacji umocniła też pozytywne relacje w Zespole.